Eğitimi dönüştüren yaklaşımlarla buluşmaya davetlisiniz.
Türkiye’nin eğitim alanındaki en köklü sivil toplum kuruluşlarından biri olan Türk Eğitim Derneği, kurulduğu 1928 yılından bu yana ülkemizdeki çocukların daha adil ve aydınlık bir geleceğe kavuşması için eğitimde fırsat eşitliğini sağlamaya yönelik çalışmalarını sürdürmektedir. TED, çağdaş ve nitelikli bir eğitim sistemi inşa etmenin toplumun ortak sorumluluğu olduğuna inanmaktadır. Bu anlayışla, bilimsel temelli platformlar oluşturarak eğitim politikalarına katkı sunmakta ve toplumu bilinçlendirmeye yönelik örnek uygulamalar hayata geçirmektedir. Bu vizyon doğrultusunda, 2008 yılından bu yana düzenlenen TED Uluslararası Eğitim Forumları, ulusal ve uluslararası uzmanları, araştırmacıları, öğretmenleri ve karar vericileri bir araya getirmektedir. Bugüne kadar beş kez düzenlenen forumlarda ele alınan temalar şunlardır:
Bu yıl, VI. Uluslararası Eğitim Forumu 24 Mayıs 2025 tarihinde Öğrenme Mühendisliği temasıyla gerçekleştirilecektir. Eğitim teknolojileri, öğrenme bilimleri ve pedagojik tasarımın kesişiminde yer alan bu yeni disiplin, forumda tüm yönleriyle ele alınacaktır.
Forumun çağrılı konuşmacıları öğrenme mühendisliği alanının öncülerinden Prof. Dr. Punya Mishra, Prof. Dr. Christopher Dede ve Prof. Dr. Kürşat Çağıltay olacaktır. Katılımcılar; Pedagojik dönüşümün ve teknoloji entegrasyonunun öğretmen eğitimine etkilerini derinlemesine tartışma fırsatı bulacaktır. Eğitimi yeniden düşünmeye, birlikte yön vermeye davetlisiniz.
VI. Uluslararası Eğitim Forumu için geri sayım başladı!
24 Mayıs 2025, Ata Sahne
Hemen Kayıt OlArizona Eyalet Üniversitesi, Öğrenme Mühendisliği Enstitü Direktörü
"Punya Mishra, Öğrenme Mühendisliği Enstitüsü'nde (LEI) Yenilikçi Öğrenme Gelecekleri Direktörü ve Arizona Eyalet Üniversitesi'ndeki Mary Lou Fulton Öğretme ve Öğrenme İnovasyonu Koleji'nde Profesördür (Tasarım Okulu'nda bağlı kuruluş ataması ile). Eğitim teknolojisi alanındaki çalışmalarıyla uluslararası alanda tanınmaktadır; öğrenmede yaratıcılık ve estetiğin rolü; ve eğitimde inovasyona yönelik işbirlikçi, tasarım temelli yaklaşımların uygulanması. 11 milyon doların üzerinde hibe aldı; 200'den fazla makale yayınladı ve 5 kitabın editörlüğünü yaptı."
Burs ve İnovasyon Dekan Yardımcısı (MLFTC'de)
ASU Liderlik Akademisi ve AACTE Teknoloji Komitesi Üyesi
Yaratıcılık ve Teknoloji Üzerine Kitapların Yazarı
TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dekanı
"ODTÜ-TÜBİTAK tarafından başlatılan ve 1993 yılında Türkiye'ye Internet'i getiren ekibin teknik grup yöneticiliği yapmıştır. 2002-2022 arasında ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde ve 2022-2025 yıllarında da Sabancı Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği programı öğretim üyesi olarak çalışmıştır. Halen TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dekanı olarak görev yapmaktadır. 2021 yılında yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye'de eğitim alanında en üretken ve etkili araştırmacılar listesinde ilk üçte yer almaktadır. Prof.Dr. Kürşat Çağıltay'ın akademik araştırma konuları teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenme, öğrenme mühendisliği, insan bilgisayar etkileşimi, göz hareketleri takip teknolojisi, sanal/artırılmış gerçekliktir."
Prof. Dr. Kürşat Çağıltay Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Matematik Bölümünden bölüm birincisi olarak mezun olmuş, ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden Yüksek Lisans derecesini almıştır.
ABD'nin İndiana Üniversitesi, Öğretim Teknolojileri Bölümünden ve Bilişsel Bilimler Programından çift dalda doktora derecesine sahiptir.
Halen TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dekanı olarak görev yapmaktadır.
Harvard Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Öğrenme Teknolojileri Profesörü
"Eğitim psikolojisi ve öğrenci motivasyonu konularında uzmanlaşmış, çok sayıda akademik yayını bulunan araştırmacı. Kıdemli Araştırma Görevlisi olmadan önce, Chris Dede 22 yıl boyunca Öğrenme Teknolojileri alanında Timothy E. Wirth Profesörüydü. Temel ilgi alanı, 21. yüzyılın fırsatlarını ve zorluklarını karşılamak için yeni eğitim sistemleri geliştirmektir. Araştırmaları, öğrenmeye yönelik yeni teknolojiler, teknolojinin geniş çaplı eğitim iyileştirme girişimlerine dahil edilmesi, eğitim dönüşümünü destekleyen politikalar geliştirilmesi ve eğitim inovasyonunda liderlik sağlanması konularını kapsamaktadır."
Okul Ağı Konsorsiyumu tarafından 'Geçtiğimiz 25 yılın en iyi 25 EdTech yeniliği ve yenilikçisi' arasında gösterildi.
Sürükleyici Öğrenmede Araştırmaya Üstün Katkı Ödülü, Amerikan Eğitim Araştırmaları Derneği
Dijital Eğitim Merkezi Ödülü 'En İyi 30 Teknoloji Uzmanı, Dönüştürücü ve Öncü'
VI. Uluslararası Eğitim Forumu'nda, eğitim alanında öncü düşünürler ve uygulayıcılar deneyimlerini paylaşacak.
VI. Uluslararası Eğitim Forumu zengin bir içerikle katılımcıları bekliyor.
24 Mayıs 2025, Ata Sahne, ANKARA
09.00 - 09.30
Ana Salon, Ata Sahne
09:30 - 10:30
Ana Salon, Ata Sahne
10:30 - 11:15
Prof. Dr. Punya Mishra
- Öğrenme Mühendisliği Enstitü Direktörü
Arizona Eyalet Üniversitesi
Ana Salon, Ata Sahne
11:15 - 11:45
Ata Sahne Fuaye Alanı
11:45 - 12:30
Prof. Dr. Kürşat Çağıltay
Eğitim Fakültesi Dekanı
TED Üniversitesi
Ana Salon, Ata Sahne
12:30 - 13:30
TED Ankara Koleji
13:30 - 15:00
Prof. Dr. Oya Güneri(Moderatör)
- Eğitimden Sorumlu Rektör Yardımcısı / TED Üniversitesi
Prof. Dr. Mutlu Çukurova
Jim Goodell
Prof. Dr. Marcus Specht
Ana Salon, Ata Sahne
15:00 - 15:30
Ata Sahne Fuaye Alanı
15:30 - 16:10
Prof. Dr. Christopher Dede
Öğrenme Teknolojileri Profesörü
Harvard Üniversitesi
Ana Salon, Ata Sahne
16:10 - 17:30
Prof. Dr. Fatma Bıkmaz(Moderatör)
- Türk Eğitim Derneği Genel Müdürü
Prof. Dr. Faik Özgür Karataş
Trabzon Üniversitesi
Mustafa Canlı
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı
Prof. Dr. Filiz Kalelioğlu
Başkent Üniversitesi
Ana Salon, Ata Sahne
17:30 - 17:45
Ana Salon, Ata Sahne