VI Uluslararası Eğitim Forumu

VI. Uluslararası Eğitim Forumu: Öğrenme Mühendisliği

Eğitimi dönüştüren yaklaşımlarla buluşmaya davetlisiniz.

Türkiye’nin eğitim alanındaki en köklü sivil toplum kuruluşlarından biri olan Türk Eğitim Derneği, kurulduğu 1928 yılından bu yana ülkemizdeki çocukların daha adil ve aydınlık bir geleceğe kavuşması için eğitimde fırsat eşitliğini sağlamaya yönelik çalışmalarını sürdürmektedir. TED, çağdaş ve nitelikli bir eğitim sistemi inşa etmenin toplumun ortak sorumluluğu olduğuna inanmaktadır. Bu anlayışla, bilimsel temelli platformlar oluşturarak eğitim politikalarına katkı sunmakta ve toplumu bilinçlendirmeye yönelik örnek uygulamalar hayata geçirmektedir. Bu vizyon doğrultusunda, 2008 yılından bu yana düzenlenen TED Uluslararası Eğitim Forumları, ulusal ve uluslararası uzmanları, araştırmacıları, öğretmenleri ve karar vericileri bir araya getirmektedir. Bugüne kadar beş kez düzenlenen forumlarda ele alınan temalar şunlardır:

  • I. Eğitim Hakkı ve Gelecek Perspektifleri
  • II. Eğitimde İnovasyon
  • III. Eğitim Siyaset Nedir? Eğitim-Siyaset İlişkisi Nasıl Olmalıdır?
  • IV. Türkiye’nin Geleceğine İnanıyoruz: Geleceği Okuyoruz
  • V. Dijital Obezite

Bu yıl, VI. Uluslararası Eğitim Forumu 24 Mayıs 2025 tarihinde Öğrenme Mühendisliği temasıyla gerçekleştirilecektir. Eğitim teknolojileri, öğrenme bilimleri ve pedagojik tasarımın kesişiminde yer alan bu yeni disiplin, forumda tüm yönleriyle ele alınacaktır.
Forumun çağrılı konuşmacıları öğrenme mühendisliği alanının öncülerinden Prof. Dr. Punya Mishra, Prof. Dr. Christopher Dede ve Prof. Dr. Kürşat Çağıltay olacaktır. Katılımcılar; Pedagojik dönüşümün ve teknoloji entegrasyonunun öğretmen eğitimine etkilerini derinlemesine tartışma fırsatı bulacaktır. Eğitimi yeniden düşünmeye, birlikte yön vermeye davetlisiniz.

Etkinliğe Kalan Süre

VI. Uluslararası Eğitim Forumu için geri sayım başladı!

29
Gün
11
Saat
29
Dakika
9
Saniye

24 Mayıs 2025, Ata Sahne

Hemen Kayıt Ol
FORUM HAKKINDA

Öğrenme Mühendisliği: Eğitimin Geleceğini Tasarlamak

VI. Uluslararası Eğitim Forumu, bu yıl “Öğrenme Mühendisliği” temasıyla, eğitim sistemlerinin bilimsel temelde yeniden tasarlanmasına odaklanmaktadır. Öğrenme mühendisliği; öğrenme bilimleri, öğretim tasarımı, teknoloji ve veri temelli karar süreçlerinin bütünleşik biçimde ele alındığı yeni bir disiplindir. Forum kapsamında, öğretim süreçlerinin daha etkili, kapsayıcı ve sürdürülebilir biçimde nasıl yapılandırılabileceği çok yönlü biçimde tartışmaya açılacaktır. Etkinlik, akademisyenleri, öğretmenleri, eğitim teknolojisi uzmanlarını ve politika yapıcıları ortak bir düşünme zemini etrafında bir araya getirmeyi amaçlamaktadır.

Katılım

Forum, farklı disiplinlerden gelen 1000’i aşkın katılımcıyı bir araya getirmektedir. Katılımcılar arasında araştırmacılar, öğretmenler, eğitim yöneticileri ve sivil toplum temsilcileri yer almaktadır.

Çağrılı Konuşmalar ve Paneller

Öğrenme mühendisliği odağında, teknoloji entegrasyonu, veri temelli öğrenme tasarımı, öğretmen eğitimi ve pedagojik dönüşüm gibi başlıklar çok yönlü biçimde ele alınacaktır.

Öğretmen Eğitimi

Forumda öğretmenlik mesleğinin değişen rolü, dijital yeterlikler, öğretim tasarımı bilgisi ve teknoloji destekli pedagojik beceriler üzerine tartışmalar yer alacaktır. Bu bağlamda, öğrenme mühendisliği yaklaşımıyla öğretmen yetiştirme modellerinin nasıl dönüşebileceği tartışmaya açılacaktır.

Etkileşim ve Ağ Oluşturma

Forum, katılımcıların bilgi ve deneyim paylaşımı yapabilecekleri, ortak çalışma alanları geliştirebilecekleri bir etkileşim ortamı sunmaktadır.

Hemen kaydol ve foruma katıl
Eğitim Forumu
Forum Tarihi
24 Mayıs 2025
Konum
ATA SAHNE, ANKARA

Çağrılı Konuşmacılar

Prof. Dr. Punya Mishra

Prof. Dr. Punya Mishra

Arizona Eyalet Üniversitesi, Öğrenme Mühendisliği Enstitü Direktörü

ÇAĞRILI KONUŞMACI

"Punya Mishra, Öğrenme Mühendisliği Enstitüsü'nde (LEI) Yenilikçi Öğrenme Gelecekleri Direktörü ve Arizona Eyalet Üniversitesi'ndeki Mary Lou Fulton Öğretme ve Öğrenme İnovasyonu Koleji'nde Profesördür (Tasarım Okulu'nda bağlı kuruluş ataması ile). Eğitim teknolojisi alanındaki çalışmalarıyla uluslararası alanda tanınmaktadır; öğrenmede yaratıcılık ve estetiğin rolü; ve eğitimde inovasyona yönelik işbirlikçi, tasarım temelli yaklaşımların uygulanması. 11 milyon doların üzerinde hibe aldı; 200'den fazla makale yayınladı ve 5 kitabın editörlüğünü yaptı."

Burs ve İnovasyon Dekan Yardımcısı (MLFTC'de)

ASU Liderlik Akademisi ve AACTE Teknoloji Komitesi Üyesi

Yaratıcılık ve Teknoloji Üzerine Kitapların Yazarı

Prof. Dr. Kürşat Çağıltay

Prof. Dr. Kürşat Çağıltay

TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dekanı

ÇAĞRILI KONUŞMACI

"ODTÜ-TÜBİTAK tarafından başlatılan ve 1993 yılında Türkiye'ye Internet'i getiren ekibin teknik grup yöneticiliği yapmıştır. 2002-2022 arasında ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde ve 2022-2025 yıllarında da Sabancı Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği programı öğretim üyesi olarak çalışmıştır. Halen TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dekanı olarak görev yapmaktadır. 2021 yılında yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye'de eğitim alanında en üretken ve etkili araştırmacılar listesinde ilk üçte yer almaktadır. Prof.Dr. Kürşat Çağıltay'ın akademik araştırma konuları teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenme, öğrenme mühendisliği, insan bilgisayar etkileşimi, göz hareketleri takip teknolojisi, sanal/artırılmış gerçekliktir."

Prof. Dr. Kürşat Çağıltay Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Matematik Bölümünden bölüm birincisi olarak mezun olmuş, ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden Yüksek Lisans derecesini almıştır.

ABD'nin İndiana Üniversitesi, Öğretim Teknolojileri Bölümünden ve Bilişsel Bilimler Programından çift dalda doktora derecesine sahiptir.

Halen TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dekanı olarak görev yapmaktadır.

Prof. Dr. Chris Dede

Prof. Dr. Chris Dede

Harvard Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Öğrenme Teknolojileri Profesörü

ÇAĞRILI KONUŞMACI

"Eğitim psikolojisi ve öğrenci motivasyonu konularında uzmanlaşmış, çok sayıda akademik yayını bulunan araştırmacı. Kıdemli Araştırma Görevlisi olmadan önce, Chris Dede 22 yıl boyunca Öğrenme Teknolojileri alanında Timothy E. Wirth Profesörüydü. Temel ilgi alanı, 21. yüzyılın fırsatlarını ve zorluklarını karşılamak için yeni eğitim sistemleri geliştirmektir. Araştırmaları, öğrenmeye yönelik yeni teknolojiler, teknolojinin geniş çaplı eğitim iyileştirme girişimlerine dahil edilmesi, eğitim dönüşümünü destekleyen politikalar geliştirilmesi ve eğitim inovasyonunda liderlik sağlanması konularını kapsamaktadır."

Okul Ağı Konsorsiyumu tarafından 'Geçtiğimiz 25 yılın en iyi 25 EdTech yeniliği ve yenilikçisi' arasında gösterildi.

Sürükleyici Öğrenmede Araştırmaya Üstün Katkı Ödülü, Amerikan Eğitim Araştırmaları Derneği

Dijital Eğitim Merkezi Ödülü 'En İyi 30 Teknoloji Uzmanı, Dönüştürücü ve Öncü'

Konuşmacılar

Alanında Uzman Konuşmacılar

VI. Uluslararası Eğitim Forumu'nda, eğitim alanında öncü düşünürler ve uygulayıcılar deneyimlerini paylaşacak.

Prof. Dr. Punya Mishra

Prof. Dr. Punya Mishra

Öğrenme Mühendisliği Enstitü Direktörü

Arizona Eyalet Üniversitesi

Prof. Dr. Kürşat Çağıltay

Prof. Dr. Kürşat Çağıltay

Eğitim Fakültesi Dekanı

TED Üniversitesi

Prof. Dr. Chris Dede

Prof. Dr. Chris Dede

Eğitim Fakültesi Öğrenme Teknolojileri Profesörü

Harvard Üniversitesi

Prof. Dr. Mutlu Çukurova

Prof. Dr. Mutlu Çukurova

Öğrenme ve Yapay Zeka Profesörü

University College London

Jim Goodell

Jim Goodell

Öğrenme Teknolojileri Standartları Komitesi Başkanı

IEEE

Prof. Dr. Marcus Specht

Prof. Dr. Marcus Specht

Dijital Eğitim Profesörü

FernUniversität in Hagen

Prof. Dr. Oya Güneri

Prof. Dr. Oya Güneri

Eğitimden Sorumlu Rektör Yardımcısı

TED Üniversitesi

Prof. Dr. Fatma Bıkmaz

Prof. Dr. Fatma Bıkmaz

Genel Müdür

Türk Eğitim Derneği

Prof. Dr. Faik Özgür Karataş

Prof. Dr. Faik Özgür Karataş

Fen Teknoloji Mühendislik Sanat ve Matematik (STEAM) Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı

Trabzon Üniversitesi

Mustafa Canlı

Mustafa Canlı

Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı

Prof. Dr. Filiz Kalelioğlu

Prof. Dr. Filiz Kalelioğlu

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi

Başkent Üniversitesi

PROGRAM

Forum Programı

VI. Uluslararası Eğitim Forumu zengin bir içerikle katılımcıları bekliyor.

24 Mayıs 2025, Ata Sahne, ANKARA

TED VI. ULUSLARARASI EĞİTİM FORUMU: ÖĞRENME MÜHENDİSLİĞİ

09.00 - 09.30

KAYIT

Ana Salon, Ata Sahne

09:30 - 10:30

AÇILIŞ KONUŞMALARI

Ana Salon, Ata Sahne

10:30 - 11:15

Ana Konuşma

ÇAĞRILI KONUŞMACI

Prof. Dr. Punya Mishra

- Öğrenme Mühendisliği Enstitü Direktörü

Arizona Eyalet Üniversitesi

Ana Salon, Ata Sahne

11:15 - 11:45

Mola

KAHVE MOLASI

Ata Sahne Fuaye Alanı

11:45 - 12:30

Ana Konuşma

ÇAĞRILI KONUŞMACI

Prof. Dr. Kürşat Çağıltay

Eğitim Fakültesi Dekanı

TED Üniversitesi

Ana Salon, Ata Sahne

12:30 - 13:30

Mola

ÖĞLE YEMEĞİ

TED Ankara Koleji

13:30 - 15:00

Panel

Öğrenme Mühendisliği Nedir? Neden İhtiyaç Var? Nereye Gidiyor?

Prof. Dr. Oya Güneri(Moderatör)

- Eğitimden Sorumlu Rektör Yardımcısı / TED Üniversitesi

Prof. Dr. Mutlu Çukurova

Jim Goodell

Prof. Dr. Marcus Specht

Ana Salon, Ata Sahne

15:00 - 15:30

Mola

KAHVE MOLASI

Ata Sahne Fuaye Alanı

15:30 - 16:10

Ana Konuşma

ÇAĞRILI KONUŞMACI

Prof. Dr. Christopher Dede

Öğrenme Teknolojileri Profesörü

Harvard Üniversitesi

Ana Salon, Ata Sahne

16:10 - 17:30

Panel

Öğrenme Mühendisliği ve Öğretmen Eğitimi

Prof. Dr. Fatma Bıkmaz(Moderatör)

- Türk Eğitim Derneği Genel Müdürü

Prof. Dr. Faik Özgür Karataş

Trabzon Üniversitesi

Mustafa Canlı

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı

Prof. Dr. Filiz Kalelioğlu

Başkent Üniversitesi

Ana Salon, Ata Sahne

17:30 - 17:45

Kapanış

KAPANIŞ KONUŞMASI

Ana Salon, Ata Sahne

Ana Konuşma
Panel
Mola
KAYIT OL!
Register Logo

Öğretmenliğin nasıl dönüştüğünü yerinde görmek, bu dönüşüme ortak olmak için hemen kaydolun.

“Katılım ücretsizdir.”

Kayıt Formu